مشکلات مشترک کولر گازی

یکی از رایج‌ترین مشکلات کولر گازی‌ها خنک نکردن محیط است. اگر کولر روشن است، مطمئن شوید که درب‌ها و پنجره‌های خانه را ببندید. برای بدست آوردن بهترین نتیجه جاهایی که کولر گازی در آنها روشن است را از بقیه منزل جدا کنید. برای یک لیست از مشکلات کولر گازی و آنچه که باید به آن توجه کنید، می‌توانید این موارد را چک کنید.

دیگر مشکلات رایج در کولرهای گازی هوا ناشی از نصب نادرست، روش‌های ضعیف نگهداری و تعمیر ناکافی هستند. نصب نادرست یک کولر گازی مرکزی می‌تواند باعث نشت در لوله رابط شود. در بسیاری از اوقات، مقدار گاز مبرد از مقدار مبرد تعیین شده در سیستم توسط کارخانه سازنده مطابقت ندارد. در صورتی که عملیات وکیوم کردن صحیح در طول نصب اجرا نشود، عملکرد و کارایی این سیستم‌ها به طور قابل توجهی کاسته خواهد شد. تکنسین‌های خدمات نا آگاه اغلب با اضافه کردن گاز مبرد به سیستمی که به اندازه کافی گاز دارد، در پیدا کردن مشکلات نا کام می‌مانند و یا حتی باعث بدتر کردن مشکلات می‌شوند. یاد بگیرید که چه زمانی از یک تکنسین کمک بگیرید تا کولر گازی شما را تعمیر کند.

تولید کنندگان کولر گازی‌ها به طور کلی تولید محصولات با کیفیت بالا را انجام می‌دهند. اگر کولر روشن نمی‌شود با چک کردن فیوز شروع کنید. اجازه دهید که کولر حدود پنج دقیقه قبل از روشن کردن مجدد خنک شود. اگر کمپرسور در یک روز گرم کارنمی‌کند، ممکن است سوئیچ اورلود در داخل کمپرسور، مدار را قطع کرده باشد، کولر را برای مدتی خاموش نگه دارید تا کمپرسور خنک شده و بتواند دوباره شروع به کارکند.

  بر طرف کردن مشکلات رایج کولر گازی

نشت گاز مبرد در کولر گازی‌ها

در صورتی که لوله‌ها و یا محل‌های اتصال لوله‌ها نشتی داشته باشند، یا در هنگام نصب اتصالات به خوبی انجام نشده باشد، نمی‌تواند گاز را نگه دارد و با کارکرد و روشن و خاموش شدن کولر گاز از آن نشت خواهد کرد. در این موارد اضافه کردن گاز مبرد راه حل نیست. در ابتدا باید محل نشتی را مشخص کنید و بعد از رفع نشتی و انجام وکیوم اقدام به شارژ گاز کنید. در مواقعی که کولر نشتی داشته باشد و شما آن را شارژ گاز کنید باعث خواهد شد مقدار روغن در شبکه لوله‌های کولر گازی زیاد شده و باعث گرفتگی در لوله‌ها شده و در عملکرد کولر گازی اختلال ایجاد کند. از طرف دیگر معمولا گاز مبرد برای محیط زیست مضر بوده و رها سازی آن در طبیعت باعث آسیب خواهد شد.

تعمیر و نگهداری ناکافی

اگر به فیلترها و کویل‌های گرمایش هوا اجازه دهید تا کثیف شوند، کولر به درستی کار نخواهد کرد و کمپرسور یا دیگر قطعات به احتمال زیاد پیش از موعد خراب خواهند شد.

فرسودگی و سوختگی سیم‌های ارتباطی

کابل‌ها و سیم‌های کمپرسور و فن می‌تواند فرسوده شود، به خصوص زمانی که کولر روشن و خاموش می‌شود، این استهلاک بالاتر خواهد رفت. از آنجا که خوردگی سیم‌ها و پایانه‌ها در بسیاری از سیستم‌ها مشکل است، اتصالات الکتریکی و ارتباطات باید در طی یک بازدید حرفه‌ای بررسی شوند.

مشکلات حسگر و سنسور

دستگاه‌های کولر گازی دارای یک سنسور برای ترموستات هستند که در پشت درپوش پانل قرار دارد و دمای هوای اتاق و در لوله‌های اواپراتور را اندازه‌گیری می‌کند. اگر سنسور از موقعیت تائین شده خارج شود، کولر ممکن است به طور مداوم روشن بماند یا نامنظم کارکند. سنسور هوا باید نزدیک اواپراتور باشد اما با آن تماس نداشته باشد، موقعیت آن را با خم کردن محتاطانه سیم که آن را در محل نگه می‌دارد تنظیم کنید.

  8 اشتباه که ممکن است در هنگام استفاده از کولر گازی انجام دهید

مشکلات آب خروجی درین در کولر گازی‌ها

هنگامی که هوای محیط مرطوب است، لوله خروج آب (درین) را چک کنید تا مطمئن شوید که مسدود نشده و به درستی تخلیه آب را انجام می‌دهد.کولر گازی‌ها ممکن است به درستی آب را تخلیه نکنند اگر خوب نصب نشده باشند و یا مدتی کار کرده باشند و لوله‌های خروج آب کثیف شده باشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *